måndag 22 april 2013

Utforskat

Igår var Ester på sin första joggingtur för det här året. Det var dock inte mig hon joggade med utan med husse. Det märks att hon i stort sett har lämnat löp och skendräkrigheten bakom sig för det är en helt annan hund som faktiskt tyckte det var kul att vara ute i joggingspåret.

Idag har jag och Ester varit iväg och utforskat lite runt Partille Brukshundklubb. Jag har tidigare sett att de har sina agilityhinder ute på plan, vilket inte Kallebäck har, plus att vi bor ju ganska nära. Så var det även nu så min tanke är att jag ska åka dit och träna. Vi ska ju faktiskt börja en agilitykurs om 2 veckor och då är det ju bra att kunna träna lite emellanåt.

Vi passade även på att utforska skogen där omkring och med hjälp av Google Maps kommer man långt. Det går en grusväg, en ridväg skulle jag tro, från klubben in i skogen och den testade vi. Efter ca 2 km korsade man Bohusleden och där valde vi att gå på den. När man gått på den ett tag så kunden man vika av och komma tillbaka på samma grusväg och därefter gå tillbaka igen.

 
Det blev en väldigt trevlig promendad, dock lite kort. Ca 4 km men jag tror man kan bygga på den så nästa gång ska vi testa lite andra vägar. Man korsade även vildmarksleden så det finns lite att välja på. Perfekt att åka dit och träna på appelplanen och sedan gå en rejäl sväng i skogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar