fredag 5 april 2013

Ledig fredag

Det är ett helt fantastiskt väder vi har haft den senaste tiden, i alla fall om man frågar mig. Det får gärna fortsätta så länge till. Jag som har väldigt lite energi just nu hade väl över huvudtaget inte orkat gå upp om det hade varit mulet och regnat.

Idag är jag, som de flesta fredagar, ledig och det är ju fantastiskt skönt att kunna vara det. Vilmer är lhemma från dagis så det får bli barnvänliga aktiviteter dessa dagar. Idag gick vi en promenad här i Landvetter med ett par stopp på olika lekplatser. Ester tycker väl inte att det är jättekul när hon måste sitta utanför och vänta men på vissa ställen är det lite skog runt om och då kan hon gå där och snuffsa för sig själv.


Nu är det snart dags för Vilmer att sova middag och då ska Ester få sig en omgång med trimsaxarna. Hon är lite lurvig på öron och hals och dessutom ser det ut som hon har tofflor på tassarna. Kankse lite överdrivet men för att vara henne så är hon väldigt långhårig.

I eftermiddag ska vi åka en sväng till Mölnlycke och hälsa på syster Ella. Det kan Ester behöva som är lite låg pga av den skendräktighet hon är på väg in i.

Det känns i alla fall skönt att jag har lite energi och ork idag och jag hoppas det håller i sig över helgen. Dessvärre har jag just nu dagar då jag plötsligt är helt orkeslös, men det går väl snart över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar