onsdag 24 april 2013

Framtidsplaner

Nu märks det tydligt att Ester börjar att bli piggare igen. Så skönt men när man tänker på att det max är 3 månader kvar till nästa löp så känns det lite tröstlöst.

Igår var jag ledig och passade på att göra lite nytta så som gå till frissan, handla, damsuga, ringa Telia och slutligen gå en långpromenad i skogen.

Efter middag var vi iväg en sväng till Mölnlycke och tränade rallylydnad. Det blev ett lite kortare pass än vanligt eftersom jag behövde åka hem och avlösa Claes som skulle på korpenmatch. Ester var väldigt pigg och käck på träningen trots att vi varit ute i skogen en rejäl sväng en stund innan.

Jag har den senaste tiden funderat lite på min och Esters närmast framtid. Jag har bestämt mig för att lägga all lydnadsträning (förutom rally) på is ett tag och det beror på lite olika orsaker. Det saknas energi och engagemang både hos mig och hos Ester och då är blir det inget bra.

Framtidsplanerna för resten av 2013

- Under våren och sommaren kommer vi träna rally, agility och spår. Lite lättsammare träning som förhoppningsvis kommer att peppa och få igång den lilla damen lite grann.

- I Juli/Augusti är det dag för löp igen och allt vad det innebär.

- I september kommer bebis

- I november/december kastrering

När 2014 startar hoppas jag att både Ester och jag är på banan igen. Då ska vi fundera på om vi ska ta upp lydnadslydnaden igen och se om vi kan komma till start i lydnadsklass 3.

1 kommentar:

  1. Ska du ha en bebis igen ! Grattis !
    Jag förstår att det är svårt att få motivation att träna när ens hund när den inte vill eller tycker det är roligt längre. Då är det bättre att hitta på något annat istället som agility eller rally.
    Wilma tycker än så länge det är roligt med lydnad men å andra sidan så tränar vi inte så mycket, det blir mest lite fritt följ och något moment. Jag har märkt att hon är mer på hugget om det går längre i mellan gångerna. Nu ska vi tävla den 18 maj om hon inte hinner löpa innan dess och jag hoppas vi avslutar med ett LP2.
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera