måndag 8 april 2013

Sjuk igen

Och så var man sjuk igen. Den här vintern slår all rekord men det är väl bara att inse att det blir så med barn på dagis. Den här gången har jag lite feber, svullen och väldigt ond hals, snuva och lite hosta. Som tur är var det först igår det bröt ut så jag fick 2 lediga dagar med både nytta och nöje.

I lördags var jag och Ester iväg och tränade rallylydnad i Mölnlycke. Samma gäng som i måndags och det var väldigt kul även denna gången. Ester som är skendräktig fick ta det lite lugnt men det är samtidigt nyttigt med lite aktivit så hon inte slappar av helt och hållet.

Om ingenting händer så väljer hon att bädda mer sig mellan våra kuddar i sängen och tar gärna med sig en "valp" i form av ett gossedjur. Det brukar gå över på en vecka eller två sedan hoppas vi att hon blir sitt vanliga jag igen.

Igår skulle jag på ett ärende till Lindome och då fick Ester följa med. Vi passade på att gå en runda i Bunketorp och eftersom jag är uppväxt i Lindome dök det upp många gamla minnen både från promenaden och när jag sedan körde igenom samhället. Vi flyttade från Lindome 1990 och jag har knappt varit där sedan dess men jag måste säga att det är säg väldigt likt. Man blir lite nostalgisk men jag skulle nog inte välja att bo där igen.

Igår eftermiddag började jag känna mig sämre och fick därmed lite feber. Blev mer eller mindre liggande resten av den dagen och idag blir jag hemma från jobbet. Ska försöka ta mig ner till dagis med Vilmer snart och därmed även rasta Ester en kortis. I övrigt blir det en lugn dag för min del och ska föröka kurera mig så gott det går.


Från fredagens promenad vid Finnsjön tillsammans med Lotta, Ella och Ester, eller som Vilmer säger "Totta, Eja och Esti" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar