tisdag 15 mars 2011

Solen skiner..

Idag vaknade vi till en klar och fin morgon och det kändes lite mer upplyftande än igår när det var alldeles grått ute. Vi började dagen lite lugnt med frukost framför TV:n och hundarna vilade lite i soffan.

Framåt 10-tiden begav vi oss iväg till Kallebäck för att träna. Det blev en halvdan träning idag, varken jag eller Ester var på hugget och dessutom var nästan hela planen täckt av is så det fanns bara ett geggigt litet hörnen där vi kunde vara.

Vi körde några moment men med tanke på den uteblivna energin så la vi ner det hela efter en stund. Det hon gjorde riktigt bra idag var hoppet, man får vara glad för det lilla, och det som gick riktigt åt skogen var krypet. Jag vet inte vad som har hänt men det är absolut dags att gå tillbaka till inlärningsstadiet där.

Efter träningen kom minsann energin tillbaka. Vi promenderade iväg i skogen från Kallebäck med hopp om att det skulle skjutas hos polisen eller på skjutbanan, men icke. Förr tyckte jag alltid att de sköt när man var där men inte nu när jag vill.

På vägen tillbaka passerade vi ett fält med hinder...för hästar...och där skulle klart Ester upp. Vi stannade där en stund och busade innan vi gick tillbaka till bilen för att åka hem. Härligt med solen som sken och jag fick passa på att njuta. Imorgon är det långdag på jobbet som gäller så det blir ingen ordentlig hundrastning för min del. Mamma och pappa får förhoppningsvis en skön tur istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar