fredag 18 mars 2011

Igår vår och idag vinter

Lika skönt som det var att ha semester förra veckan, lika jobbigt är det att jobba denna veckan. Av någon anledning så har jag en 46-tim vecka denna veckan och det är inget skoj. Har nu gått upp före kl 6 i 3 dagar och känner mig riktigt trött. Även lördag och söndag ska jag upp lika tidigt så jag kommer väl vara som en zoombie på söndag kväll :(

Igår jobbade jag i alla fall kortdag och det gjorde att jag och hundarna fick en skön eftermiddag tillsammans. Det var verkligen vår i luften och 7-8 plusgrader. Vi tog en rejäl sväng i skogen och eftersom skidåkarna mer eller mindre har försvinnit från skogen så har vi fått lite mer frihet och möjligheter utan att vara i vägen.

Passade på att träna lite med Ester på vägen, ett kort pass med positioner och kryp. Det där med krypet har visst fallit bort från Esters lilla hjärna, för plötsligt så kan hon inte detta moment alls längre. Det är väl så ibland men man blir allt lite frustrerad när hunden bara ser ut som ett stort frågetecken.

Idag har vintern kommit tillbaka med besked och imorse vaknade jag till knappt en dm snö utanför fönstret. Typiskt när det var så fint igår. Mamma och pappa är hundvakter idag igen eftersom jag har långdag på jobbet. I helgen blir det Claes som i huvudsak får ta hundarna då jag ska iväg på annan aktivitet på lördag och sedan jobba på söndag.

Jag ser fram emot nästa vecka då jag jobbar lite mindre och har en del roliga saker på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar