lördag 5 mars 2011

Semester

Nu har vi en veckans semster framför oss och det känns riktigt skönt...och lyxigt. Vi ska bara var hemma, ta det lugnt och greja lite smått i köket. Det blir ingen skidresa i år och eftersom vi båda har mycket semester så passar vi på att ta en vecka så här mellan jul och påsk.

Efter att ha vilat i 2 dagar så fick det bli ett litet träningspass igår. Jag skulle ändå ut till Kållered och köpa hundmat så på vägen åkte vi via Sisjön för att lägga spår till Ester. Hade tänkt mig ett riktigt lång spår men det blev väl ungefär i klass med det i tisdags. Enda skillnaden var väl egentligen att detta var blandat i skog och på äng.

Vi var tillbaka och gick spåret efter drygt en timme. Ester började lite slarvigt även denna gång men skärper till sig ganska snart och går då väldigt bra. Hon tog alla apporterna och det kändes bra när vi kom i mål.

Passade på kolla in lite andra spårmarker i Sisjöns-området och det finns ett bra ställe där jag ska skicka ut Claes för att lägga spår på måndag. Eftersom han inte känner till området så väl så får det bli där han inte kan gå vilse.

Idag hoppas jag få till lite lydnadsträning men innan dess blir det trimning. Claes badade hundarna i onsdags och det gör att de just nu ser ut som två troll. Framför allt Ester som fällt av all sin päls och ser aningen stripig ut i pälsen. Jag har laddat upp med b-vitamin och laxolja och efter trimingen idag hoppas jag att hon kommer se ut som en springer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar