tisdag 22 mars 2011

Hängig och slö


Redan imorse när Claes klocka ringde så kände jag att Ester inte var som vanligt. Hon var inte lika pigg och lika på som hon brukar. Vi somnade till och med om en liten stund innan vi gick upp. På morgonpromenaden var hon slö och loj, och sådan har hon sedan varit resten av dagen.

Hon har varit så otroligt pigg de senaste veckorna och idag var det en helt annan hund. Hon lufsade med på promenaden men inga race eller spel som hon brukar. Det kändes lite jobbigt att lämna henne när jag skulle åka till jobbet vid 13. Hon låg i korgen bredvid Simba med sina röda hängiga ögon.

När Claes kom hem några timmar senare var hon inte lika galen som vanligt och jag hoppas verkligen att det bara är en "dålig dag". Senaste igår när vi gick på Chalmers golfklubb var det full fart och fläkt på henne.

Man mår ju så dåligt för minsta lilla och man hade vekligen önskat att de kunde säga hur det känns. Nu ska jag snart åka hem och pussa på henne, min lilla Ebbe-Bebbe. Hon blir så liten och ynklig när hon inte mår bra. Claes är ledig imorgon och det känns bra att någon är hemma hos vår lilla tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar