måndag 21 mars 2011

Äntligen...

Idag fick jag äntligen min efterlängtade sovmorgon efter 5 dagars uppgång före kl 6. Ester väckte mig i och för sig kl 7 men efter en kort rastning och lite mat så somnade vi om och gick inte upp förrän kl 9. Det var helt underbart att slippa flänga iväg till jobbet så tidigt.

För min del blev den en lång frukost och därefter fick jag ett ryck och ville göra något åt Ester päls. Hon har fällt av sin päls ordenligt och det är bara att hoppas på att den hinner återhämta sig innan den 9 april då vi ska ställa ut i Bohus.

Idag åkte hon på en inpackning efterföljt av föning och sedan lite olja i pälsen. Hon är fortfarande lite tuffsig men hon fick en helt annan glans och förhoppningsvis lägger det sig snart igen. Jag är ju så bortskämd med att hennes päls är extremt fin så vi får hoppas att den känns ok snart igen.

Efter pälsvård och lite fix hemma så åkte vi till Chalmers golfklubb och promenerade en timme. Jag hade alldeles för mycket kläder på mig insåg jag och blev rejält varm. När jag kom tillbaka till bilen visade termometern 9,5 grader och då var det ju inte så konstigt att jag blev varm med underställ och vinterjacka. Kan det vara så väl att våren är här nu och att vi slipper mer minusgrader och snö? Det skulle vara underbart i så fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar