fredag 8 juni 2012

LP2 och klassvinst

Då har jag och Ester varit och tävlat igen. Eftersom vi lyckats får ihop 2 st 1:a pris så hade vi denna kväll chansen att ta vårt LP i lydnadsklass 2. Jag som gillar att starta tidigt fick så klart startnummer 8 som var sista startande i klassen´, men som vi lärt oss på kursen så ska man inte lägga energi på sitt startnummer utan vara positiv till vilket startnummer man än får.

Platsliggningen gick bra och det är så skönt att kunna står där i 3 min och känna sig helt lugn. Allt kan hända men det ska mycket till för att Ester går upp eller gör andra konstigheter där. 10 p

Frittfölj blev som de senaste 2 tävlingarna, snudd på katastrof. Kändes som jag hade med mig henne när vi gick in och det började bra men plötsligt släpper hon allt och tappar både position och fokus. Nu ska vi backa tillbaka och få ording på detta moment en gång för alla. 6,5 p

Läggande under gång gjorde hon perfekt enligt tävlingsledaren men tappade poäng eftersom jag fick ge dk på sitt upp (slarv 1). 8 p

Inkallaningen fanns det heller inget att säga något om förutom dk på sättandet eftersom hon inte satte sig direkt (slarv 2) 8,5 p

Sändande med ställande var jag super nöjd med. Gick in framifrån och stod sina sekunder. Fick kommmentaren "tvekar" och vet inte vad domaren tänkte på då, kanske att hon inte hade full galopp ut. 8,5 p

Apporteringen var ok men hon hade som vanligt full galopp ut och trav in. Hon hade något slarvigt tagande men det verkar inte som han drog för. 8 p

Hopp - sitt - hopp (slarv 3) dk på uthoppet, i övrigt inget att säga om. 8 p

Fjärrdirigeringen är jag också nöjd med. Domaren skrev "avslutning" men jag är osäker på vad det syftade på. Minns själv inte att det var något konstigt där :s. 8,5 p

Helhetsintryck 8,5 p

Esters små slarv (eller kanske mina otydligheter) tog si sådär 10 poäng men så är det. Det är inte alltid så lätt att få till alla moment på en och samma gång så jag är nöjd med kvällens tävling ändå.

Det var bara 4,5 p som skillde 4:e placeringen och vinnaren och denna gången var det vi som hade poängen på vår sida. Vi fick 167,5 p och fixade vårt LP2 och dessutom en klassvinst. Vi har haft en hel del 2:a och 3:e placeringar och även om det inte spelar så stor roll så är det alltid roligt att stå överst på pallen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar