lördag 7 maj 2011

Kursavslutning och Viltspårsdekalen

Idag har jag och Ester varit på kursavslutning i Viskafors. Lite tråkigt att viltspårskursen är slut men för min del börjar det kännas att graviditeten närmar sig sitt slut. Idag fick vi gå spår för Viltspårsdekalen. Det innebar att vi fick gå ett förlagt spår, själva och endast med några få upplysningar om hur det förhöll sig.

Ester var väldigt trött igår kväll och imorse så jag var lite rädd att hon skulle vara slö men hon hade ett bra tempo och gick spåret i stor sett utan några volter eller krusiduller. Hon gick det ca 600 meter långa spåret på 8 minuter och blev väldigt nöjd med att hitta klöven på slutet.



Klöven är väldigt populär och att lämna ifrån sig den är något Ester helst inte vill.



Simba fick också följa idag eftersom Claes jobbade. Hon passade på att svalka sig i en bäck, det var en väldigt varm dag så det var välbehövligt. Efter rastning av hundar så vaknades det korvgrillning och även om jag skulle iväg och jobba så hann jag få i mig en god korv.



I samband med korvgrillningen fick vi även våra diplom för utförd kurs och för att vi klarat prov för Viltspårsdekalen. Jag är väldigt stolt över min lilla vovve som fixat detta så bra. Om knappt 2 veckor bär det iväg till Väneryd för anlagsprov. Det kommer bli väldigt spännande och lite nervöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar