onsdag 18 maj 2011

Godkänt anlagsprov i viltspår

Idag har vi varit i Väne-ryr (som jag fått lärt mig att det heter) tillsammans med de andra fyra deltagarna från viltspårskursen. Där har vi utfört ett anlagsprov och Ester blev såklart godkänd.

"Såklart" ska jag faktiskt inte säga för efter si sådär 50 meter vek Ester av spåret, troligtvis på vilt, men hittade efter en stund tillbaka igen. Efter denna avvikelse tyckte jag hon gick riktigt bra. Hon ringade i en vinkel plus vid bloduppehållet men hittade sin klöv på slutet. Av domaren fick hon beröm för sitt fina spårande och det perfekta tempot :)

Det kändes riktigt roligt att vi fixade detta, för nu blir det uppehåll med tävlandet ett tag. Eventuellt orkar jag med lite träning till innan bebisen kommer annars blir det lite paus nu och sedan tar vi nya tag efter sommaren.

1 kommentar: