torsdag 12 maj 2011

Irriterad

Det finns en man som rastar sina 2 hanhundar i samma skog som jag. Han har dem alltid lösa och visst är de vänliga men ägare verkar inte ha någon som helst koll på dem. Nu har Simba löpt i drygt 2 veckor och under denna tiden har vi fått en eller båda dessa hundar efter oss vid 3 tillfällen.

Den ena är lika gammal och grå som Simba och honom kan man "skrämma iväg" så att han vänder tillbaka men idag fick vi den lilla, mer ettriga, hanhunden efter oss. Jag gjorde allt i världen för att bli av med honom men Simbas dofter var visst för goda.

När jag gick av slingan och in i skogen trodde jag att han återvänt till sin husse (som också var som bortblåst). Efter att ha gått i ytterligare 5 min så insåg jag att han hade sprungit i kapp oss. Jag ropade och tjoade för att få kontakt med ägaren men ingen reaktion någonstans.

Det slutade men att jag hade med mig honom ytterligare en bit och med hjälp av en skolklass som jag mötte så blev jag äntligen av med den lilla hunden. Jag skulle hem och åka till jobbet så möjligheten att gå tillbaka och leta efter hundens husse hade jag inte.

Med tanke på att detta inte var första gången hans hundar är ute på egna turer utan att någon verkar bry sig så orkar inte jag heller bry mig längre. Blir mest irriterad på människor som inte har koll och som dessutom inte verkar bry sig om det.

Hoppas ägaren fick sig en tankeställare och blev lite orolig eftersom hunden i alla fall var borta minst en kvart. Hade det varit min hund så hade jag haft panik vid den tiden.

1 kommentar:

  1. Gud så irriterande, det är det värsta jag vet. Sådana skall inte ha hund och så får vanliga hundägare som är skötsamma skit för att vissa inte visar hänsyn. Jag hade nog sagt till honom nästa gång jag såg honom, men han bryr sig säkert inte.

    SvaraRadera