lördag 28 maj 2011

Bra start på helgen

Det blev en väldigt bra start på den här helgen måste jag säga. Efter att ha jobbat några timmar på förmiddagen så tog jag med hundarna för shopping i Kållered. På vägen hem parkerade vi vid Delsjömotet och tog en promenad runt Norra Långvattnet.

Det är en väldigt trevlig runda men dock ganska kuperade, så det blev lite tungt för min del. Vi tog det ganska lugnt, med små pauser då och då, men knappt en timme senare hade vi tagit oss runt.
Väl hemma igen så var det dags för Ester att bada. Det är ingen höjdare men hon accepterar det och när vi kommer till föningen så trivs hon lite bättre. Vi fick även testat vårt nya nättäcke som hon ska ha på sig ett par timmar efter badet för att inte bli så burrig i pälsen. Det fungerade jättebra och hon var riktigt slät och blank i pälsen när vi tog av det igen.

Resten av kvällen sov hundarna gott medan vi bland annat provsmakade årets första färskpotatis. Det är lika gott varje år och jag tror jag skulle kunna leva på det en vecka eller två.

Nu hoppas vi att den fortsatta helgen blir lika bra som den startat. Idag ska Simba upp på trimbordet innan vi ger oss ut i skogen. Ikväll ska jag och Claes på något så ovanligt som förlovningsfest, på Ritz dessutom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar