måndag 16 maj 2011

Hektisk helg

Den här helgen har varit hektisk och jag gjort allt annat än att vara hemma. Det har varit väldigt roligt men jag har faktiskt saknat Claes och vovvarna.

I fredags hade vi fest på jobbet och som alltid på fredagar så blir man lite seg framåt kvällen. Det var en kul fest och de som festfixat hade gjort ett väldigt bra jobb.

På lördag förmiddagen drog vi iväg en sväng till min syster i Grimmered för att där få med oss diverse bebisattiraljer hem. Bilen blev full av grejer och nu är vi lite mer redo för att ta emot den nya familjemedlemen. Man vet ju aldrig om den får för sig att komma lite tidigare men förhoppningsvis inte 6 veckor innan, för det är ungefär vad vi har kvar om det blir enligt plan. Hur sjutton kunde tiden gå så här snabbt?

I lördags kväll var jag åter i stan, och träffade då min utgångsklass från 9:an. Flera av oss är födda i samma område och har känt varandra så länge vi kan minnas. Dock hade jag inte träffat de flesta på 20 år och det var fantastiskt roligt att träffas igen. Nästan alla var sig väldigt lika och det kändes inte som det var så länge sedan vi sågs. Var inte hemma förrän närmare kl 2 och det är sent för mig i dagsläget.

Trots att det varit en nykter helg så var jag nästan lite "bakis" igår. Jag var hemma och gosade med vovvarna hela dagen, gick en sväng i skogen och tog det allmänt lugnt. På kvällen åkte jag till stan för tredje kvällen i rad och nu för att träffa Lisa. Vi åt på Caleo och hade en mysig kväll, bara vi två.

Med andra ord så är det Claes som mest tagit hand om hundarna denna helgen och utan honom hade jag inte kunnat vara med på allt. Trots att jag saknat min lilla "familj" så har jag haft en underbart rolig helg och det gäller att passa på för om några veckor så blir det väl mest amning och blöjbyten på schemat.

Denna veckan blir det lite mer hundaktiviteter så som anlagsprov i viltspår, trimning och bad, uppletandeträning och några långpromenader i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar