måndag 31 oktober 2016

Valpträff och spårträning

Den här helgen har verkligen gått i hundens tecken. I lördags begav jag mig med hundarna och barn söder ut. Jag stannade till i Stråvalla och lämnade av barnen hos mamma och pappa för att sedan dra vidare till Varberg och kennel Ljungstorp. Carro hade bjudit in till valpträff för D-kullen och då var även mamma Smilla och jag inbjudan.

En fantastiskt härlig dag med fint väder om än något blåsigt. Alla 5 valparna med hussar och mattar var på plats och det var så roligt att se dem alla igen. De var väldigt fina och verkar både framåt och sociala alla 5. Att alla deras nya ägare verkar så nöjda med sina nya familjemedlemmar var roligt att se och höra.

Det blev hundlek, träningstips, lunch och fika, fotografering och en massa snack hundägare emellan. Här kommer lite bilder från dagen som proffset Harald (Tuvas husse) har tagit :)

"Tuva" Ljungstorps Decero Amano

"Dublin" Ljungstorps De Kyuper

"Diza" Ljungstorps Drambuie

"Dallas" Ljungstorps Diplomatico

"Malte" Ljungstorps Don Tommaso

Fr vänster: Mamma Smilla och jag, Malte och Jonas, Tuva och Linda, Diza och Christina, Dallas och Emma, Dublin, mormor Lisa och Carro


Smilla och jag :)

På söndagen sken solen lika fint och dessutom hade vinden mojnat vilket gjorde det till bästa spårvädret. Jag och Sandra hade planerat in spårträning sedan länge och vi hade som sagt en himla tur med vädret. Spårträningen skedde i Pixbo denna gången och där är faktiskt riktigt fin skog att spåra i.
Var sitt spår till våra 3 hundar och en god fika medans spåren fick ligga. Ester spårade så fint denna dag och jag är väldigt nöjd trots att hon missade 2 av 6 apporter. Framför allt var det underbart att se henne så motiverad och glad, hon njöt av fulla drag av att få göra det hon tycker är det allra roligaste som finns.

Smilla var som så ofta väldigt ojämn i spåret. Började bra men efter första vinkel fick hon vittring på slutet av spåret som inte låg allt för långt borta. Efter att ha varit lite ofokuserad en längre bit så samlade hon ihop sig och gick riktigt fint några sträckor men sedan tappade hon igen och började vimsa runt. Sista sträckan gick hon fint igen och 2 meter innan slutapporten kom det 2 hundar emot oss men efter att ha kollat in dem i några sekunder så släppte hon det och fixade sista apporten. Det var jag väldigt nöjd med :)

En helt otrolig helg och idag är jag hemma med 2 busungar då dagis har studiedag :)

I väntan på arbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar