tisdag 11 oktober 2016

Blå Stjärnan

Idag är Ester inlagd på Blå Stjärnan för gastroskopi och provtagning av magsäcksvävnad. Lämnade henne tidigt i morse och fick ett samtal från djursjukhuset vid lunch att de var klara och att hon höll på att vakna.

Allt hade gått bra och de hade hittat lite förändingar i magsäcken. Mer exakt än så vet jag inte förrän provsvaren kommer och det kan dröja upp till 2 veckor :( Det känns oroligt att inte veta mer exakt än så här men skönt att vi har lokaliserad problemet till just magsäcken.

Veterinären nämnde själv inflammation och att en eventuell kortisonbehandling kommer behövas men jag förstår ju att det även kan vara allvarligare saker. Jag ska inte ta ut någoting i förväg utan bara tro och hoppas att hon kommer kunna behandlas och bli helt frisk igen. Det är ju faktiskt så att hon blivit lite lite bättre för varje vecka den senaste månaden så vi får tro att det går åt rätt håll.

Nu ska jag strax åka och hämta min lilla tjej och det känns så skönt att få hem henne igen.


Förmodligen kommer hon gotta ner sig så där gott i soffan när hon kommer hem igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar