tisdag 18 oktober 2016

Spårträning vid Gunnebo slott

Provsvaren från Esters gastroskopi har ännu inte kommit men idag har hon varit kräkfri i 10 dagar och det känns riktigt bra. Jag vågar inte slappna av ännu men jag hoppas verkligen att det är på väg åt rätt håll nu.

Vi firade detta med lite spårträning och Ester levererade som vanligt. Humöret och viljan var på topp och hon spårade så fint så fint. Dryga 300 meter med 4 apporter var väl ingen match för henne.

Smilla presterade också idag. Hon började lite slarvigt och det får jag nog ta på mig då jag insåg att Esters slut låg lite väl nära Smillas start. Hon kände nog av detta och blev lite kluven för när hon väl gick på rätt så spårade hon väldigt lugnt och fint (missade dock första pinnen). Hon lyfter huvudet ibland och vädrar i luften men då håller jag emot, stannar henne och låter henne inte gå vidare innan näsan är i marken igen.

På den sista sträckan tappade hon fokus lite men jag är så nöjd och hon apporterar och lämnar av alla apporter helt självmant. Det momentet har verkligen fastnat och det känns som att hitta pinnarna har blivit en större motivation än själva spåret. Det är precis så jag vill att det ska vara :)

Medan spåren låg så tog vi en promenad runt Gunnebo slott och trots lite grått och tråkigt väder så är det ändå väldigt fint att promenera där. Det måste jag göra om snart igen.

Dagens snygga spår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar