tisdag 4 oktober 2016

Lite av varje...

Då var ytterligare ett veterinärbesök inbokat för Ester. På tisdag i nästa vecka är det dags för gastroskopi och biopsitagning av magsäcksvävnad. Det var just det här jag hade hoppats vi skulle slippa men eftersom hon inte blir bra så finns det ingen annan utväg som det ser ut nu. Jag känner mig lite orolig samtidigt som jag nu verkligen hoppas att vi kan få någon form av svar.

Hon har blivit mycket bättre den senaste tiden men hon kräks på natten lite då och så. Oftats med en eller 2 nätters mellanrum och sedan är det dags igen. Hon är piggare vissa dagar och slöare vissa så någonting är det som inte står rätt till. Lilla Ester, det kan inte vara roligt att gå och vara illamåenden var och varannan dag :(

Smilla är det desto mer fart och fläkt i. Ja jösses vilken energi den hunden har men som tur är har hon hittat avknappen hemma och kan koppla av hyfsat även om det finns energi i kroppen. Igår körde vi ett högerhandligspass och hon var verkligen på tårna. Hon tycker detta är jättekul och det här med att växla sida tänder verkligen henne.

Ester fick också träna lite och hon var väldigt på hon med men jag vågar inte anstränga henne så mycket. Lite enkla övningar och lite sidbyten bara för att hon också ska få ha lite kul.

I förmiddags åkte jag och vovvarna in till stan för att gå en promenad i centrum. Parkerade i Örgryte och gick sedan mot Korsvägen, vidare till Heden, bort till Kopparmärra, tillbaka upp för avenyn och via korsvägen tillbaka till Örgryte igen. En solig och lite kall höstdag med 2 hundar som skötte sig exemlpariskt i stan. Sämre förmiddag kan man ha och de här miljöombytena tar verkligen på krafterna.

Nu ska det jobbas en stund och sedan hem för att fortsätta fira vår lilla 3-åring därhemma. Idag är det nämligen Stellas födelsedag och det är en STOR dag för vår älskade lilla tös :)

Grattis på 3-årsdagen Stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar