fredag 28 februari 2014

Vilodag och träningshelg

Det är precis som hundarna vet när det är måndag och fredag och de då inte kommer få så mycket tid. Vilmer är inte på förskolan och det är svårt att göra vettiga hundaktiviteter som en kille snart 3 år gammal uppskattar. Har vi tur blir det en hyfsad promenad men det är inte alltid det heller funkar. Ibland blir det lite träning när han leker på en lekplats men samtidigt vill man ju vara en delaktig mamma så dessa dagar får oftast hundarna stå undan.

Nu när våren är på intågande och det blir ljusare på kvällarna innebär att det att man kan får till någon form av hundaktivitet när Claes kommit hem. Det är inte alltid det passar heller och då får det helt enkelt bli en vilodag.

Idag har hundarna mest sovit hela dagen och varit hur lugna som helst trots att det endast blivit en kort promenad i Vilmer-tempo och lite vistelse på tomten. I höstas var det snudd på omöjligt med sådana dagar då Smilla rev hemmet i slutet dagen men jag tror den lilla damen har mognat och fixar nu en slappardag utan större problem.


Oftast har helgen resp tis-tors varit ganska aktiva för dem så det är inte fel med en lite lugnare dagar in emellan. Den här veckan har vi kört 2 träningspass per dag, dock ganska korta. Med Smilla har jag i huvudsak tränat på "läxorna" och för att det inte ska bli för tjatigt så har jag delat upp det på 2 pass istället. Tycker hon varit duktig och jag hoppas hon visar lite av det på söndag även om vi har störning i form av de andra ekipagen.

I helgen kommer det bli två rejäla träningspass. Imorgon är det dags för inomhusträning på Göteborgs hundarena och då blir det träning för båda hundarna och på söndag ska jag och Smilla på kurs. Det ska bli härligt att trötta ut dem ordentligt :)

Smillas absoluta favoritplats här hemma. Lite trångt tycker jag det ser ut som men hon trivs väldigt bra på bänken i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar