måndag 24 februari 2014

Kursstart

Igår var det dags för mig och Smilla att påbörja den tävlingslydnadskurs vi anmält oss till. Jag blev både förvånad och glad när det visade sig att vi bara var 3 deltagare. Dels får vi mycket tid per ekipage och dels så blir det inte så stimmigt som det blir om det skulle vara 8 deltagare vilket är full grupp. Line som är instruktör valde att köra trots det låga antalet och det är jag så glad över.

Förutom Smilla så är det en annan springer och hennes matte (Esters uppfödares dotter faktiskt) som vi gått kurs med innan och en portugisisk vattenhund med matte.

Vi har mycket jobb framför oss men jag känner mig väldigt taggad och hoppas på att vi ska komma en bit på väg under denna kurs. Vi ska dessutom försöka åka på de öppna träningarna i vår eftersom det är just träning med andra vi behöver.

Efter kursen blev det en timmes promenad med husse och därefter slocknade hundarna. De var trötta även idag och då kunde jag och barnen åka på en utflykt till stan och slottskogen själva utan att ha dåligt samvete.

Imorgon ska vi jobba vidare med våra läxor för redan på söndag är det dags för kurs igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar