söndag 2 februari 2014

Förkyld

När jag äntligen har lite mer tid för hundträning så blir jag dunderförkyld så måndag, tisdag och onsdag blev det inte mycket gjort. Claes som varit ledig tog hand om Vilmer, hundar och markarbetet här hemma medan jag hade fullt upp med att ta hand om mig själv och Stella. På torsdagen kände jag mig bättre men då fick det bli ett nytt besök hos veterinären med Smilla och fredag och lördag hade vi annat inplanerat. Därmed försvann nästan hela veckans hundträningsmöjligheter och det var ju lite trist.

När det gäller Smillas veterinärbesök så var inte det inplanerat men eftersom hennes bölder inte blivit bättre efter 10 dagar med antibiotika så ville veterinären titta på henne igen. Nytt prov togs plus att det tog prov för att skicka på odling. Samma bakterier som sist men vi bytte behandling till antibiotikasalva istället. Nu ska vi avvakta till tisdag då de ivägskickade provsvaren kommer. Lutar åt att det är något hormonellt men eftersom det är bakterier där så bör det behandlas.

Skönt att ha skogen runt hörnet så hundarna kan rasta sig även om jag inte orkar gå så långt och fort

Idag tog Claes med sig hundarna på en utav sina 2-timmars turer i skogen. Därmed blev det ingen träning idag heller. I morgon är det nya vecka och nya möjlighetet, vi satsar på att det blir en bättre hundvecka än den som varit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar