torsdag 20 februari 2014

Friskförklarad

Det är helt otroligt att denna dagen blivit så bra som den har blivit med tanke på den lilla sömn jag fick i natt. 3 timmar plus 1 timme efter Stellas matning blev det och det är inte mycket.   I natt var det Stella som plötsligt vaknade och var jätte pigg när jag skulle sova sen vaknade Vilmer men som tur var somnade han om igen.

Hela veckan har det blivit lite sömn och då är det framför allt Vilmer som sover oroligt. Han är inne i en sådan period men det brukar bara vara en vecka eller så. Hoppas på det även denna gång för jag fattar inte hur folk fixar att ha det så en längre tid.

Jag har i alla fall varit hos veterinären på återbesök med Smilla och hon blev friskförklarad. Allt såg fint ut och hon behöver inte fortsätta med antibiotikan. Jag har aldrig varit med om en hund som är så glad i att gå till veterinären som Smilla. Hon är totalt galen och viftar så med svansen så sakerna som stod på hyllan vid kassan flög :-) Jag har gått hos samma veterinär sedan 1996 så jag känner de flesta som jobbar där och de är vana vid mina glada hundar men Smilla slår allt.

På eftermiddagen fick vi till ett bra apporteringsträningspass. Båda hundarna skötte sig utmärkt och de båda fixade 2 skick efter varandra åt olika håll. Ester har fina avlämnanden då hon sätter sig framför och väntar på att få släppa. Där är jag inte med Smilla ännu men jag fick henne att sätta sig med dummien kvar i munnen några gånger. Det är jag jätte nöjd med.

Imorgon är Vilmer ledig från dagis vilket brukar innebära en lugnare dag för hundarna men lite träning kanske vi kan klämma in ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar