lördag 15 februari 2014

Skendräktig

Vi 6-tiden i morse var jag uppe och gav Stella mat. Trots att det inte var så tidigt så var jag lite såsig i huvudet och tänkte inte så mycket. Plötsligt hör jag Ester gnälla. Hon är väldigt skendräktig så det är inga konstigheter att hon gnäller och är orolig dessa dagar men det lät som det kommer långt ifrån.

När Stella var klar och jag lagt henne igen var jag tvungen att undersöka var Ester höll hus. Hundarna sover på övervåningen och där var hon inte. Vi har barngrindarna stängda men jag förstod att hon måste smitit ner igår efter kvällspromenaden. Hon vill gärna bädda ner sig i ena hörnet av soffan när hon är skendräktig.

Plötsligt hör jag Vilmer prata i sitt rum. Han säger "Ester..." och då förstår jag var hon är. Mycket riktigt, när jag kommer ner så ligger hon nedbäddad i hans säng och hennes närvaro och gnäll hade väl väckt honom.
När jag kommer ner säger han glatt "Ester är här och hon får vara det".

Jag som var så glad över att Stella sov till kl 6 och sedan somnade om blev lite trött när jag insåg att Vilmer var ganska pigg. Fick honom i alla fall att lägga sig igen och lyssna på Bamse på cd:n en stund. Tro det eller ej men han somnade om och sover ännu :)

Bästa vänner från första stund. 
20 Juni 2011 - Vilmer 10 dagar gammal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar