måndag 27 januari 2014

Inte mycket tid

Tiden för att sitta i lugn och ro och skriva inlägg här på bloggen har klart minskat den senaste tiden. Dessutom har det inte hänt så mycket och det är väl de största anledningarna till att det inte blir så mycket nytt här just nu. Stella är en snäll liten tjej men sover inte så mycket på dagarna. I vagnen och i bilen sover hon gott men här hemma är det bara korta stunder och då är det så mycket man ska hinna med.

Den här veckan är Claes ledig så jag hoppas hinna med lite mer hundträning. I veckan som gått har vi kört lite apporteringsträning under promenaderna. Det har gått bra och inga nya bakslag för Smilla. Till henne har jag börjat lägga ut även dummien på längre avstånd och jag har även testat att inte lägga den synlig vilket gjort att hon lärt sig att börja leta lite smått. Jag tränar på detta för att dels få in apporteringsmomentet och även uppletandemomentet. Vi har inga planer på jaktträning för närvarande och därför kör vi lite på vårt egna sätt :)

Nu har det snart gått en vecka med penicillin och Smillas bölder är något bättre. Inte lika spända och röda men ändå fortfarande ganska stora. Jag ska ge det några dagar till men veterinären sa att det skulle ha blivit ganska mycket bättre efter en vecka. Det är svårt att veta vad hon anser att det är men bättre är det ju. Har återbesök den 6 feb och då hoppas jag att de i stort sett gått tillbaka helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar