fredag 18 maj 2012

Västra långvattnet

Idag har jag Ester och Vilmer varit i delsjöområdet och promenerat. Det är helt okej att gå runt tex Lilla Delsjön men lite tråkigt måste jag säga. När man har barnvag med sig är man klart begränsad så det blir lätt de gamla vanliga vägarna.

Idag ville jag prova på nåt nytt och började med att testa vägen, eller snarare stigen mot Östra långvattnet. Det gick inte alls med barnvagnen för det var för mycket rötter och stenar. Därefter testade vi vägen mot Västra Långvattnet och det gick bättre.

En ganska lång smal grusväg som bara gick uppåt så jag blev rejält varm. Det kunde i och för sig behövas för i morse var det inget härligt majväder precis. Det var jättefint uppe vid sjön och jag kunde ta mig till andra sidan men där fick jag vända eftersom det blev för otillgänligt med barnvagnen.

Ester var pigg och sprang upp och ner till vattenbrynet. Det såg nästan ut som hon ville hoppa i men hon är ju lite feg när det inte är någon sandstrand. När vi kom tillbaka till Lilla Delsjön så gick vi ned till vattenbrynet och då svalkade hon tassarna och magen faktiskt. Simma var hon dock inte så sugen på.

Det är roligt att hon är så mycket piggare nu igen och inte bara lullar med på promenaderna. Vi blev omkörda av en parkbil vid ett tillfälle och då satte jag Ester bredvid mig på vägkanten. Efter att den hade passerat sa jag varsågod och vips så stack hon efter bilen. Jag tänkte att hon skulle vända men när hon hann i kapp den och fortsatte springa blev jag lite orolig och fick vissla in henne. Tur att hon är lydig och vände direkt.

Denna vända ska jag gå fler gånger och har man inte barnvagn så kan man gå vidare och komma runt. Det är alltid roligare när man slipper gå samma väg tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar