torsdag 17 maj 2012

Lydnadstävling igen

Jag var lite tveksam till om vi skulle åka på dagens lydnadstävling i Alingsås eftersom Ester fortfarande är ganska så skendräktig. Dock så märks det nu mest på henne här hemma och ute är hon faktiskt ganska pigg. Jag bestämde mig för att åka och ta det för vad det var.

Jag är väldigt glad för att jag åkte, för även om hon inte var hundraprocentig kändes det ganska bra emellanåt. Dagens poäng var snudd på identidska med dem vi fick i Elfsborg, enda skillnaden var 1 p mindre på fjärren och 1 p mindre på helheten. Det var ju ganksa lustigt och det visar tydligt vad vi har att träna på.

Dagens poäng blev enligt följande:

Platsliggning 10 p
Fritt följ 7,5 p (kändes dock ganska mycket bättre i Elfsborg men domaren idag kanske var snäll ;)
Läggande under gång 10 p (synd att det inte är högre koff eftersom hon fått 10 för andra gången i 2:an)
Inkallning 9,5 p
Rutan 6 p (in från sidan och flera kommandon, lite synd eftersom hon gör den så snyggt på träning)
Apporteringen 7 p  (slarvigt tagande och tempot in, exakt samma som sist :(
Hoppet 10 p :))
Fjärrdirigering 8,5 p (dubbelkommando)
Helheten 9 p

Summa 169,5 p



Goa söta Ester är vår stjäna oavsett vad som händer på tävlingsplan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar