fredag 4 maj 2012

Skotträning

Gårdagens träning på Kallebäck blev mer en skotträning än en lydnadsträning. Jag anlände 18.50 och fram till kl 19 på torsdagar kan det förekomma skott på appelplan. Min tanke var just att utnyttja detta och vara på agilityplan en stund. Grejen var bara den att både polisen och skytteklubben hade full aktivitet så det sköt från 3 håll.

Jag måste ändå säga att Ester fixade detta ganska bra. Hon blir lite låg men får hon en uppgift så glömmer hon av att det skjuter. Fram till kl 19 körde jag henne på de agilityhinder som stod framme. Både balanshindret, däcket och slalomen tycker hon är toppen så de körde vi om och om igen.

När skotträningen på appelplan var avslutad gick vi ut och la en platsliggning med de andra. I övrigt körde jag bara några få och "roliga" moment så att det bara skulle vara positivt. Det blev lite kryp, framförgående, hopp och inkallning. Min tanke var att köra rutan och apportering men jag lade ner det.

Det blev ett ganska kort träningspass och innan vi åkte hem tog vi en runda runt klubbhuset. Då var det bara lek och skoj så att allt avslutades med ytterligare en positiv upplevelse.

På grund av att gårdagens träningspass blev något annorlunda lade vi in ett litet kort pass även idag trots att det var stod vila på schemat. Fritt följ, ett par sändanden till rutan och några skiften i fjärrdirigeringen var det hela.

Imorgon blir det vila, i alla fall från lydnadsträning. Har en tanke på att lägga ett spår men vi har lite annat på agendan så vi får se vad som hinns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar