söndag 13 maj 2012

En helg i Stråvalla

I fredags åkte hela gänget ner till mamma och pappa i Stråvalla. Pappa fyllde år och det blev lite kalas med några vänner till mina försäldrar. Det är personer som jag känt i hela mitt liv och det är alltid roligt att träffa dem.

Lördagen började jag och Ester med en promenad upp på berget. Man kan gå direkt ifrån tomten och bege sig uppåt. Man hamnar då på en platå men jättefin utsikt över havet. Det var lite blåsigt och lite regndroppar i luften men härligt ändå.


Efter frukost gick vi allihop ut på en promenad och därefter körde jag och Claes några budföringar med Ester på tomten. Hon fick springa ca 50 meter fram och tillbaka 3 gånger. Det är en himla fart på henne eftersom hon tycker budföring är så kul.

På eftermiddagen lämnade jag och Claes Ester och Vilmer hos mamma och pappa för att åka in till stan och roa oss. Vi åt på Kock & Vin och tog en sväng på stan efteråt. Vi sov över i mamma och pappas lägenhet och åkte i förmiddags ner till Stråvalla igen.

Nu har jag och mamma kommit in efter en promenad med Ester och snart serveras det middag från grillen.


Det är härligt väder idag och man har liksom ingen lust att åka hem. Claes ska jobba imorgon och jag har lite grejer inplanerat så i kväll packar vi ihop oss och åker hem igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar