söndag 20 maj 2012

Härliga vår

Igår passade jag, Vilmer och Ester på att ta en långrunda på förmiddagen eftersom de hade talat om mulet och regn på eftermiddagen. Det blev en tur ner till Landvettersjön och självklart lite svalkande dopp i sjön. Ester går i ut till magen men sedan får man liksom övertala henne för att ta sig längre ut och börja simma.


Men som sagt efter lite övertalning gav hon sig ut på djupare vatten för att hämta pinnen jag kastat ut. Det blev t om med ett par simtag innan hon nådde fram. Väl uppe på land fick hon ett spel och sprang runt som en tok i sanden. Antaligen blev hon så glad över att ha fast mark under fötterna igen :)


Idag har vi hittills mest hållit oss på tomten och fixat i trädgården. Jag passade på att ta fram våra agilityhinder och byggde en liten bana som jag körde med Ester. 2 hopp, slalom, 2 hopp och säcken.
De första försöken gick inget vidare men sen körde hon den lilla banan utan något direkt stopp.

Nu är det 24 grader ute och solen lyser. Ester ligger inne och tar igen sig för lite senare ska hon ut och jogga lite lätt med husse. Han håller på att träna upp sin opererade fot och Esters kondition behöver tränas upp så det passar ju bra ihop. Själv ska jag på behandling för min fot i nästa vecka och hoppas såklart att det kommer ge resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar