fredag 21 januari 2011

Planer inför våren

Nu har jag börjat titta lite på Esters träning inför våren 2011. Jag hoppas att mina begränsningar inte kommer att påverka träningen allt för mycket men det vet man ju inte nu. Jag planerar i alla fall för att jag inte ska bli allt för stor och tung utan kan vara ute och träna i skogen med Ester som vanligt.

Jag har anmält Ester till Viltspårskurs som Springer Väst anordnar och den ska förhoppningsvis starta i början av april. Det ska bli väldigt spännande då jag aldrig har hållt på med viltspår innan.

Min förhoppning är även att vi ska komma till start i Lägre klass spår under våren. Momenten sitter ganska bra och med ytterligare träning ska det nog gå bra. Spåret bör också fungera men så har vi det där med skotten.

Från och med nu blir det mycket träning på detta i form av cd som jag införskaffat, promenader kring skyttebanorna i Delsjön och Kallebäcks skotträning på torsdagar. Ester är inte extremt påverkad men kan bli lite låg ibland när det skjuts av några skott eller fyrverkerier.

Lydnandslydnaden kommer vi träna vidare på under våren men utan någon vidare fokus. Målet är i första hand att lära in rutan och ställande under inkallning. Dessutom en massa tränng på fokus och kontakt.

Det känns som ett bra upplägg och jag ser fram emot mycket spårträning under våren. Nu är det bara snön och isen som ska bort så vi kan köra igång på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar