söndag 23 januari 2011

En bra och dålig helg

I fredags hade jag och hundarna en härlig eftermiddag tillsammans. Jag var hemma kl 13 och efter lunchen stack vi ut med träningsväskan packad. Vi stannade till på parkeringen vid Landehof och där blev det lite träning för Ester.

Linförighet, apportering, framförgående och läggande under gång, med lite blandat resultat. Dels har vi inte tränat så mycket det senaste och dels så blev det ovanligt mycket störningar. Skidåkare som lastade ur och i sina bilar, folk som rastade hundar och det som nog störde mest en lastbil och en traktor som lassade ur snö.

Efter träningen gick vi en dryg timme i skogen och hundarna fick springa av sig ordentligt. Vi utforskade lite ny mark och det kan behövas nu när skidåkarna har tagit över halva skogen.

Det var väldigt bra att vi fick till ett ordentligt pass på fredagen eftersom gårdagen inte riktigt blev som jag hade tänkt. Jag hade en sådan där rolig dag med bultande huvudvärk från morgon till kväll, och dessutom kräktes Ester upp frukosten i soffan. Hon var väldigt loj resten av dagen och det medförde att vi knappt gick utanför dörren.

Framåt kvällen piggnade hon till, och det med råge, hon blev både hungrig och pigg. Maten fick hon behålla, men någon ordentlig promenad fick hon inte och det har vi fått sota för idag.

Några rejäla spel har hon fått här hemma och röjt fram som en bulldozer. Min huvudvärk som minskat betydlig tillät en långpromenad som avslutades med säsongens första semla. Nu väntas det snart middag och sedan är det handboll som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar