måndag 10 januari 2011

Chalmers golfklubb

Nu har 3 dagar gått utan någon länge promead för hundarna. Lite tråkigt men de har blivit uttröttade på annat sätt den här helgen. I söndags var Ester ganska matt efter 2 dagar på mässan, men det var ingenting mot vad jag var. Jag somnade i soffan i lördagskväll, sov hela natten och lyckades somna i soffan på igår förmiddag till vinterstudion.

Idag tog vi en sväng till Chalmers golfklubb för att testa på underlaget där. Skogen hemma är ok bara man kommer ifrån vägarna men jag kände för lite omväxling. Vi var helt ensamma där och det blev ett litet äventyr. Det var glashalt på vägarna mellan hålen och det var väldigt djup snö på gräsmattorna. På de före detta skidspåren var det hyfsat okej, i alla fall för hundarna som väger lite mindre än mig :)

Ester var pigg och hade en hel del spring i benen. Hon fick kämpa ordentligt när hon sprang sina rundor i den knähöga snön. Hon försökte få igång Simba några gånger men hon är inte helt förtjust i så djup snö.

En timme senare var jag helt slut och jag tror det tog hyfsat på hundarna också. Skönt med en rejäl sväng i alla fall och imorgon ska vi träffa Marie och Oliver. Förhoppningsvis är Ester lika leksugen då eftersom Oliver inte är värst svår att få igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar