lördag 8 januari 2011

MyDog igen

Idag har vi varit på MyDog igen, mellan kl 11-17. Det blev en lång dag för Ester och hon var riktigt riktigt trött på slutet. Det var otroligt mycket folk på mässan och en stor anledning var nog att "Mannen som kan tala med hundar" Ceasar Millan var där.

Det blev en otroligt bra miljöträning för Ester som höll sig väldigt lugn bland alla människor och hundar. Jag trodde kanske hon skulle bli lite orolig, men inte då, hon kollade hela tiden av läget med mig och höll sig lugn eftersom jag gjorde det. Hon är så himla lyhörd och följer mig och min sinnestämning. Det är fantastiskt att ha en hund som litar på en på detta sätt.

Vi började dagen med att titta på springer-utställningen. Först ut var brorsan Oliver och han vann unghundsklasssen och fick ett CK. Så himla bra med konkurrens i form av stora välkända uppfödare. Ett stort grattis skickar vi till honom, matte Marie och husse Anders.


Näst ut var syster Wilma och hon fick 1:a pris och placerade sig som reserv i konkurrensklassen. Det var också väldigt bra med tanke på det stora antalet deltagande tikar. Här sitter Wilma och Ester och väntar på att någonting ska hända. Visst är dem allt ganska lika?

Klockan 13 var det dags att sitta i Springermontern igen, idag tillsammans med Sandra. Eftersom vi bara hade Ester som monterhund så stannade Marie och Oliver kvar. Det var riktigt skönt att få lite utrymme, både för oss och för hundarna.

Det var många besökare i montern och hundarna var bra på att fjäska in sig och få lite extra klappar. De skötte sig utomordentligt och presenterade rasen på ett bra sätt, kanske något lugnare än till vardags :) På slutet var de väldigt trötta och Ester orkade knappt öppna ögonen när besökare kom fram. Det var nog tur att lite lilla Simba var med idag, det hade nog blivit lite tufft för henne.

Nu blir det ingen mer MyDog för min del och det har varit välidgt kul, både att vara där som besökare och att sitta i montern. Hundar är helt enkelt ett fantastiskt djur.

1 kommentar:

  1. Vad roligt ni verkar haft det på MyDog! :) Jag har aldrig varit där, får se om man kommer iväg dit nåt år! Vi var ju på vår (betydligt mindre!) mässa... var så roligt att man knappt ville åka hem fast man var dödstrött! ;-)Ha det så bra!

    //Jennie & monstren

    SvaraRadera