söndag 27 juni 2010

Vilken härlig helg

Midsommar helgen har varit fantastisik för vår del och säkert för många andra också med tanke på detta underbara väder.

På midsommarafton anlände vi till Frillesås vid 13-tiden. Som vanligt blev det stor sill-lunch men en massa annat gott att äta och dricka. Det var Claes familj plus några grannar så vi var totalt 11 stycken. Vid 21-tiden gick vi "unga" vidare till en fest i närheten och där blev det party och dans natten lång.

Jag o knähunden Ester


Jag mådde förvånansvärt bra morgonen efter och eftersom Ester numera är en sjusovare så gick vi inte upp förrän vid 10-tiden. Midsommardagen blev ganska lugn och stillsam. Det blev mycket solning, bokläsning och även en långpromenad till havet. Det var väldigt synd att jag inte hade med mig kameran eftersom det var så vackert och härligt när hundarna sprang i vattenbrynet.

Nu är har vi varit hemma några timmar och det är fortfarande vädigt varmt ute. Tog ändå fram slalompinnarna och körde ett litet träningspass med Ester. Hon börjar öka tempot nu och har såklart även börjat skälla, hon blir lite upphetsad så det bara kommer.

Lite senare tänkte jag ta en långpromenad i skogen och hoppas inte vi kommer träffa på herr huggorm igen. Han låg på slingan när jag och Marie var ute med Oliver och Ester i torsdags. Jag är inte så rädd för ormar egentligen men vill absolut inte få en huggormsbiten hund. Fy sjutton!

2 kommentarer:

  1. Hej på er
    Måste kommentera inlägget med huggorm. Peter och jag tillbringade midsommarafton på Blå stjärnan med en hund på panget som blev huggormsbiten. Jävlar vad rädd jag blev ursäkta ordvalet, men gud vad benen skakade. Lilla Alice mår nu bra efter ett dygn på sjukhus. Ändå gick hon kopplad. Så fort att man inte hinner reagera. Tur var att vi var bara 20m hemifrån och att det var en liten hund som man kunde bära. Så nu har jag orm "noja" hoppar till för det minsta lilla som rör sig på marken. Hoppas att det dröjer innan ver ser en orm igen.
    Kram Kari

    SvaraRadera
  2. Trevlig midsommar "i efterskott"! ;) Vad roligt att ni har börjat träna agility! :D Ngt partisk som man är...! Håller tummarna tills ni fått röntgenresultatet - snart är det dags för Robin också!

    Hua, ormar är jag glad att jag sluppit träffa på med hundarna än så länge! *peppar peppar* Ha en fortsatt härlig sommar! :D
    //Jennie, Robin & Felix

    SvaraRadera