måndag 21 juni 2010

Nya mål

I mars satte jag ett mål som gick ut på att jag skulle gå ner 6 kg i vikt innan resan till Italien. Det lyckades jag med men nu känner jag att jag skulle kunna tänka mig att bli av med ett par kilo till. Ester som just nu ser ut som en liten köttbulle skulle också behöva sig en omgång, så sagt och gjort nu är det dags för nya mål.

Jag har 4 arbetsveckor kvar innan nästa semester och under denna tiden är tanken att jag ska minska 2 kilo och Ester 1 kilo. Vi har vägt in oss idag och hon väger 19,5 kg (på sikt är nog hennes mål 18 kg men vi får först se vad ett kilo kan göra).

Vi kör som på viktväktarna, varje måndagsmorgon blir det invägning och redovisning här i bloggen. Stackars Ester, hon kanske inte alls vill att jag skriver om hennes vikt och viktminskning här, men hon har inget val ;)

Eftersom det är svårt att minska jättemycket på hennes mat så blir det i första hand fokus på motion. Minst 2 timmar i skogen om dagen, 1 tim bara hon och jag i lite snabbare tempo och en timme med Simba i något lugnare tempo.

Hoppas nu bara min fot håller för detta, den har börjat krångla lite igen men det är bara att köra på så länge det håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar