onsdag 23 juni 2010

Agility

Även om vi kanske inte kommer göra någon kometkarriär som agilityekipage så är det en himla rolig sysselsättning. Idag har vi därför varit och inhandlat några agilityhinder såsom 12 slalompinnar, en tunnel med släp och en variant på däcket. Hade även tänkt mig några vanlig hopphinder men de var visst slut.


Simba som jag tränat en del agility, men det var för väldigt många år sedan, tog slalomen, hoppade däck-hindret och gick igenom tunneln som om det vore igår. Något långsammare men hon är ju faktiskt snart 11,5 år, det lilla livet.

Ester tyckte tunneln med släp var lite konstig men med lite assistans av husse så var det inga problem. Däcket har vi tränat på på brukshundsklubben så det var inga konstigheter men när det gäller slalomen så har vi en del att träna på.

Agility är inte bara roligt, det är även bra motion både för mig och Ester. I övrigt går vår motionsträning ganska bra. En timmes morgonmotion är det som gäller för mig och Ester i form av rask gång blandat med lite jogging.

Imorgon kommer brorsan Oliver hit och då hoppas jag han kommer hålla igång Ester lite grann. Simba som löper får tyvärr inte vara med oss men hon tycker nog det är lika skönt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar