lördag 5 juni 2010

Finaste platsen

En av mina absoluta favoritplatser här på jorden är Stråvalla. Där har mina föräldrar sitt sommarhus och där har jag tillbringat mina somrar i över 30 år. Mina hundar har alltid älskat det stället och hellre vilja stanna kvar än följa med mig hem när vi varit där.

Min älsakde Thelma ligger begravd i mina föräldrars trädgård och det är helt rätt plats för henne. Förra våren grävde vi ner hennes urna på en väldigt vacker plats och för närvarande blommar några liljekonvaljer runt hennes lilla sten. Puss på dig gumman, jag saknar dig så himla mycket varje dag.

Efter min tur och retur till Stockholm i torsdags åkte jag ner till Stråvalla och stannade över natt. Hade en underbar morgon och dag där igår med mina föräldrar. Förutom en härlig promenad vid havet hann vi med ett appellspår till Ester och bilvård. Den stackars bilen har inte fått någon uppmärksamhet alls det senaste halvåret men nu blänker den nästan som ny.

Jag längar redan tillbaka till landet och havet, Landvetter känns plötsligt lite tråkigt. Som tur är åker vi ner igen redan i eftermiddag och stannar till imorgon. Denna gången är det besök hos familjen Lidén som står på programmet. Dessutom ska vi fira syster Karin som är färdig förskolelärare (tror jag). Det ska bli så kul att träffa Karin och Frida igen, det var såå längesedan.

Här kommer några bilder från den finaste platsen, mitt Stråvalla.

Utsikt över havet med Vendelseö i horisonten

Stråvalla strand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar