onsdag 2 juni 2010

Vakthundar, eller inte?

I eftermiddag åker jag ner till Stråvalla och lämnar hundarna hos mamma och pappa. Jag ska nämligen åka till Stockholm tidigt imorgon bitti. Jag och en kollega ska besöka "Nordea Day" vilket erbjuds till alla nyanställda i banken. Vi är inte direkt nyanställda men via har fått denna möjlighet eftersom det inte fanns på den tiden vi anställdes.

Ester och Simba ska inte bara vara på landet och gotta sig utan de ska faktiskt få jobba lite för brödfödan. Inatt, mellan kl 10-05, ska de få vakta Stråvallas hamn. Frågan är bara om de kommer kunna skrämma iväg några eventulla tjuvar.


Mamma och pappa som har sin båt i hamnen måste vara båtvakter en gång per år. Det innebär att de ska vara på plats i båthuset, gå runt i hamnen några gånger under natten och larma om någonting skulle hända. Just denna natt behöver vi hundvakt så det får helt enkelt bli en kombination av hundvakteri och båtvakteri för deras del.

Imorgonkväll kommer jag åka ner igen och stanna över natt. Jag hoppas på fortsatt fint väder och kanske ett dopp i det stora blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar