måndag 15 februari 2010

Måndagsträning mm

Idag gick jag och vovvarna upp ganska tidigt. Vi hade en hel del att göra innan kl 13.30 då jag skulle börja jobba.

Dels skulle jag fixa lite hemma och tvätta blöta, illaluktande handdukar från gårdagens hundbad och dels skulle jag komma igång och trimma lite innan kl 10 då vi skulle iväg och träna.

Det blev inte så mycket klippt men Esters tassar blev i alla fall jättefina och nu behövs det nog bara lite putsning till utställningen den 27/2 (som jag tror hon är anmäld till).

Strax efter kl 10 träffade vi Eva, Myran och Nikki på Kallebäck för att träna. Vi har inte tränat för Eva på över 2 månader så det var riktigt roligt. Ester skötte sig bra, lite okoncentrerad då och då men i huvudsak var hon med. Däremot behöver jag träna på mina rörelser och det är svårt ibland att göra olika saker med armar och ben.

Inklusive rastning, träning med Simba, paus och snack så var vi där i nästan 2 timmar. Ester var riktigt trött när vi kom hem så hon försvann direkt in i sovrummet och la sig i fåtöljen. Där låg hon sedan medans jag åt lunch, bytte om och gick till jobbet.

Tack Eva för en trevlig förmiddag och det är inte bara Ester som känner sig lite mosig i huvudet. Även jag blev lite trött när jag kom till jobbet och satte mig framför datorn.

Här kommer några bilder som Eva tagit på mig vovvarna under dagens träning.

Fin kontakt, så vill vi alltid ha det

Apporten är bara skoj ibland

Simba vaknar till liv när vi kör slalom

Lite snack efter träningen. Myran och Ester ser tydligen något väldigt intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar