lördag 6 februari 2010

En härlig hunddag

Idag har jag haft en riktig hunddag, en härlig sådan dessutom.

Dagen började kl 7 då Ester väckte mig med lite morgonmys i sängen. Eftersom vi gick kvällspromenad ganska tidigt igår smög jag upp och gick ut en liten kortis med hundarna. Därefter kröp jag ner i sängen igen och somnade om.

Efter en god och lång frukost lämnade vi av Claes i stan och åkte vidare till Kallebäck för att träna. Nu hade de skottat en del utav appelplan och det gjorde det betydligt enklare att träna. Vi var där ca en timme och då körde jag två pass med Ester och ett pass med Simba däremellan.

Ester skötte sig i huvudsak bra, i alla fall efter att den värsta nyfikenheten på de andra hundarna som var där hade lagt sig. Vi körde igenom alla momenten i lydnadsklass 1, med mest fokus på kontakt och positioner. Vi har tränat ganska lite i andra hundars sällskap det senaste så hon blir lite splittrad när det är många andra runt omkring. Hon vill göra saker och vara mig till lags men har svårt att släppa omgivningen. Det ska bli mycket träning på klubben framöver.

Efter träningen åkte vi tillbaka till stan och hämtade upp Lisa. Vi tog vägen via hennes föräldrar och hämtade Maja (som bytt namn från Maya med y till Maja med j). Därefter åkte vi vidare till Mölndal. Det blev en snöig och härlig promenad på 1,5 tim med mycket lek och spring. Maja och Ester har inte träffats sedan i somras och nu fann de verkligen varandra. De lekte nästan hela tiden och Ester fick ligga i eftersom Maja är både större och snabbare.


Det var inte lätt att fånga dem på bild men jag fick passa på de få sekunderna de stannade upp i sin lek.

När vi kom hem igen var vi väldigt hungriga, båda hund och människa. Nu har alla fått i sig mat och medans hundarna sover gott så sitter jag och nu njuter jag av ett glas rött. Kvällen kommer jag tillbringa hemma i soffan med mina små fyrbenta älsklingar.

2 kommentarer:

  1. Det lät verkligen som en underbar dag. Här är det inte lika lätt att vara ute på grund av snödjupet. Myran ser ut som en mätarlarv i sina försök att ta sig fram och Nikki lider av "snögubbesyndromet". Usch och fram för våren!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag och vad duktiga ni är och tränar trots all snö! :) Vi går lite på sparlåga just nu... längtar liksom du tills det blir vååååår!

    //Jennie, Felix & Robin
    http://springer.sidan.nu

    SvaraRadera