måndag 8 februari 2010

Kärt återseende

Igår tog vi det mest lugnt här hemma, i alla fall på hundfronten. Jag masade mig iväg till Fysiken för att träna. Det var lite trögt att gå dit men när jag väl var igång känndes det bra och jag körde en timme på löpbandet.

Eftersom Ester varit skendräktig ett tag så har vi plockat bort någta utav hennes favoritleksaker. Hon har burit runt på dem, pipit och bäddat ner dem i vår säng. Det är inte så mysigt att krypa ner i sängen och hitta en slemmig hundleksak som hon legat och slickat på och sedan bäddat ner där.

Vi testade igår att ta fram grejerna igen och det blev ett kärt återseende. Sedan dess har hon burit runt och haft med sig sin absoluta favorit, den blåa kalkonen. Vi har döpt den till Arapappan eftersom den påminner om fågeln som är med i Kalle Ankas jul.


Idag är det dags för en långpromenad igen. Jag har tänkt att vi ska ta bilen till Pixbo och gå långa slingan. Det gäller bara att Ester vill skiljas från sin vän och hellre följa med mig och Simba ut i snön, men det bör inte vara några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar