onsdag 24 februari 2010

Tips och idéer mottages

Ester är en pigg, rolig och påhittig hund att vara ute och promenera med. Hon gillar att göra saker på vägen som att hoppa upp på stenar och bänkar, bära saker, busa med mig och Simba mm. Hon är otroligt lyhörd, vänder direkt när man ropar och kommer i full fart MEN...

....kommer det en hund så sticker hon på en tiondels sekund.

Tidigare stannade hon alltid upp några sekunder och då hann jag hitta på någonting som tex springa åt andra hållet, hoppa och stojja på stället eller muta med godis. Nu finns det ingen chans i världen om hon hinner se hunden innan mig.

Vet inte riktigt hur vi ska komma runt detta mer än att jag hela tiden försöker vara steget före. Det är inte alltid så lätt och eftersom vi än så länge bor i stan finns det rätt mycket hundar runt omkring. Alla tips och idéer mottages med tacksamhet.

1 kommentar:

  1. Tror att du och jag skall ha ett snack om det här eftersom jag har samma problem med Nikki. Bara drar iväg, helt döv och totalt utan kontakt och dessutom blir hon rätt "stel" när hon väl har kommit fram till den andra hunden. Usch, fy och pinsamt!

    SvaraRadera