torsdag 11 februari 2010

Åh så kallt

Imorse när jag vaknade var det väldigt kallt igen. Termometern visade på -14 så det var bara att ta fram den tjocka jackan och hundarnas täcken inför morgonpromenaden.

När vi kom ut insåg jag att det verkligen märks att vi går mot ljusare tider. Trots att klockan bara var 7 så hade det börjat ljusna. Jag bestämde mig då för att ta bilen och åka upp till Krokslätt istället för att ta den sedvanliga turen runt mossen.


Det var väldigt vackert i skogen och vi var helt ensamma. Promenaden blev lite längre än vad som var tänkt och när jag kom tillbaka till bilen så bet det bra i kinderna, näsan den rann och jag hade frost i håret. En ganska skön start på dagen trots det och frukosten var extra god idag.

1 kommentar:

  1. Hurtbulle kan man väl lugnt kalla dig! Stack ut näsan imorse och drog in den igen. Hur som helst, kan du inte mejla mig när du skall till Kallebäck och träna nästa gång, så kan vi göra det ihop?

    SvaraRadera