lördag 20 februari 2010

Massa snö

Oj vad det har snöat mycket de senaste dagarna, man undrar vart det ska bära av. Pga detta snöande har vi inte kunnat träna värst mycket och det är lite tråkigt. Istället har vi sysselsatt oss med trimning och långpromenader i knädjup snö.

Det känns skönt att båda hundarna är nytrimmade och Simba fick sig en rejäl omgång. Var lite slarvig förra gången så nu fanns det mycket att ta av. Har faktiskt klippt ner henne ordentligt på benen och under magen och jag tror hon tycker det är skönt i all den här snön.

Igår promenerade vi till Toltorpsdalen och gick runt i skogen där. Mycket snö och mycket uppför gjorde att vi var rätt trötta när vi kom hem igen efter 2,5 tim.

Idag tog vi med oss Lisa och gick till Krokslätt. Det var ännu mer snö än igår så det blev 2 timmars pulsande idag med. Trots sina 11 år så hänger Simba med bra när vi är ute men blir allt lite trött efteråt.


Med tanke på hur Ester i morsre försvann ner i en snövall så bara huvudet stack upp så skickar vi en hälsning till våra kortbenta kompisar Myran och Pärlan (båda corgisar) och uppmanar dem att kämpa på i snön.

1 kommentar:

  1. Hugaliga, nu är det tufft för hundarna. Myran kan faktiskt inte ta sig fram efter gårdagens gräsliga snöoväder. Jag skottar och trampar upp stigar så att hundarna åtminstone kan gå runt huset.
    Tyvärr måste jag ställa in träningen imorgon för jag är fortfrande ruskigt förkyld och febern vill liksom inte försvinna. Dessutom kommer jag faktiskt inte ut med bilen. Hoppas i och för sig att de röjer vägen under dagen.

    SvaraRadera