torsdag 30 maj 2013

Ledig förmiddag

Nu är det verkligen härligt sommarväder ute och det är bara att njuta så länge det varar. Plötsligt blir det kallt och regnigt igen och då får man komma ihåg hur härligt det är just nu.

Igår hade Ester en lugn dag, i alla fall fram till kvällen. Då skulle Claes ut på en löptur och eftersom Ester slöat hela dagen tyckte jag gott att hon kunde följa med. Hon var inte helt nöjd men masade sig runt 7 km med sin husse. Dock fick hon ett riktigt glädjespel när de kom hem och röjde runt i trädgården som en tok. Helt slutkörd blev hon alltså inte.

Idag var jag ledig på förmiddagen och åkte en sväng till Partille Brukshundklubb efter att ha lämnat Vilmer på dagis. Vi körde lite agility med några följsamhet, hoppkombinationer, slalomträning mm.

Pausar i skuggan på Partille BK

Resten av förmiddagen tillbringade vi hemma i trädgården och gjorde lite nytta. Ester fick leta lite godis på tomten och sedan var hon med mig och planterade om lite kryddor och tomatplantor. Det var nog inte mitt sällskap som var det bästa utan den där goda gödseljorden som jag använde i krukorna.

Det blir alltid väldigt varmt på vår baksida när solen skiner så jag tror Ester tyckte det var ganska skönt att gå in och lägga sig en stund när jag åkte till jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar