måndag 3 juni 2013

Viltspår och blodomloppet

Idag har jag varit ledig men det har varit full rulle ändå. Vilmer var på dagis en stund och då passade jag på att åka och fixat lite ärenden. Inköp av 3 par skor till Vilmer, lite nya kläder till mig själv och lite annat som behövde uträttas.

På vägen hem åkte jag till Härkeshult och lade ett viltspår till Ester. Några timmar senare var det dags att åka tillbaka och gå spåret. Det hade fått ligga lite längre än sist och det märktes på Ester. Hon var lugnare och arbetade väldigt metodiskt och nogrannt, precis så som hon brukar göra.

En liten tjej som inte tycker matte är snabb nog att komma iväg för att gå spåret

Sedan åkte vi hem för att lämna Ester igen och därefter iväg till dagis för Gårdsfest. Alla barn och föräldrar satt på gården och fikade tillsammans och därefter var det uppträdande i form av sång. Vilmer vill inte vara med och sjunga, han ville bara åka hem till Ester. Han är så söt för det är henne han frågar efter när man ska hämta honom om dagarna :)

Efter gårdsfesten begav vi oss hem och då var det Esters tur igen. Hon och jag åkte till Slottskogen och mötte upp ett tjugotal kollegor för att springa eller gå Blodomloppet. Jag och Ester gick förståss och det hela avslutades med gemensam fika.

Vi har haft en härlig dag med perfekt väder för alla aktiviteter som fanns på dagens agenda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar