måndag 13 maj 2013

Agilitykurs igen

Igår var det dags för vår andra gång på agilitykursen. Vi har tränat lite grann sedan förra veckan och då i första hand på slalomen. Har bestämt mig för att inte lära om detta moment utan köra som vi gjort tidigare. Tror absolut på inlärningen med korridor men eftersom Ester är 4 år och jag inte har tänkt tävla så kör vi på det gamla sättet. Vi har ju faktiskt kommit ganska långt dessutom så jag vill inte börja greja för mycket.
 
Vi började med att köra några olika kombinationer och idag fick vi även testa gungan. Ester tvekade inte som hon brukar men behöver lite hjälp ännu så länge. Vill inte att gungan ska slå i backen själv ännu utan att den får gå ner lite långsamt och mjukt i backen.
 
Efter att vi kört igenom kombinationerna var det dags att köra en hel bana. Det är så himla roligt när man faktiskt kan börja köra banor och detta var absolut första gången för Ester. 
 

Hon skötte sig utmärkt och det flöt på nästan igenom hela banan. Hon missade ett hinder plus att hon stannade till efter säcken. Där stod nämligen Line och höll lite i släpet eftersom det trasslade. Ester passade på att stanna för en snabb hälsning.

Hon är inte jättesnabb men har ändå ett ganska bra tempo. Dels hinner hon med hindrerna och dels så hinner jag med som inte har så värst bra kondis för närvarnde. Är väldigt nöjd med min lilla tjej efter dagens träning och nu är det 4 veckor till nästa gång. Det får bli lite träning på brukshundklubben och en del slalom hemma i trädgården tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar