lördag 31 oktober 2009

Ensam hemma

Inatt var jag alldeles ensam hemma. Det var lite tomt när jag kom hem 22.30 efter att ha jobbat, men det var bara att krypa ner i sängen för att gå upp och vara på jobbet kl 9 idag igen.

Claes och vovvarna åkte ner till Frillesås igår och stannade över natt. Claes kommer hem idag men Ester och Simba får stanna hos mamma och pappa till imorgon. Vi ska nämligen på stor fest ikväll, Claes tvillingsystrar fyller 25 år och har ordnat en tillställning för 60 personer. Det känns bäst att ha "barnavakt" eftersom man aldrig vet hur en sådan kväll kan sluta.

Fick just ett meddelande från Claes att natten gått bra och att Ester inte väckt honom allt för tidigt. Det är första natten Claes har hundarna själv och han gillar att sova lite på morgonen. Framåt morgontimmarna hade Ester velat komma upp i sängen och då hade han även tagit upp Simba. Hon är en riktigt sjusovare och njuter i fulla drag om hon någon gång får komma upp och ligga en stund i sängen.

När det var dags att gå ut på morgon promenad var det inte så lätt att få med Simba som verkade trivas bra där hon var.


Inatt ska Ester sova hos mamma och pappa för första gången. Där brukar de få sova i mitt rum med grind för dörren. Jag har förvanat mina föräldrar om lite pip och gnäll. Jag blev väldigt förvånad när mamma då säger "jag får väl lägga mig i din säng och låta henne ligga nere vid fötterna då". De är så snälla, våra föräldrar alltså, som hjälper oss att ta hand om hundarna när vi ska iväg på annat. Tack mamma och pappa, vi uppskattar det jättemycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar