fredag 23 oktober 2009

Aktiv dag

Igår kväll var lilla Ester bra trött efter en aktiv dag. Vi började morgonen med en långpromenad vid Delsjön. Den blev lite längre än tänkt eftersom jag gick lite fel på tillbakavägen.

Jag jobbade bara halvdag så när jag kom hem tog jag med mig hundarna och åkte iväg igen. Vi började med ett träningspass och då tränade vi i huuvdsak på position och vändningar, hopp/sitt och påbörjan till ställande under gång. Mycket lek och skoj hade vi in emellan. Hämta och leta leksaker är en bra belöning tycker Ester. Efter träningen tog ytterligare en hyfsad promenad skogen

Strax innan kl 18 fick vi ett trevligt samtal från syster Ellas matte som hade vägarna förbi. Hon undrade om Ester ville komma ut och leka en stund med Ella eftersom hon legat sjuk i en veckas tid och Ella hade mycket spring i benen. Självklart ville vi det så Ella och Ester drog ett par repor på Mossens fotbollsplan. Ester var väldigt trött på promenaden tillbaka hem.

I eftermiddag åker vi ner till Frillesås för att tillbringa helgen med Claes föräldrar. Troligtvis blir det ett besök hos mina föräldrar med som bor alldels i närheten. Innan dess har vi tänkt att hinna med en spårträning och eventuellt en promenad med Ella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar